1402-07-05 توسط مدیر سایت

رادیولوژی لگن در منزل تهران

انجام فوری رادیولوژی لگن در منزل

رادیولوژی لگن در منزل دارای توضیحاتی می باشد که در زیر به طور کامل به آن پرداخته می شود.

شکستگی لگن یک صدمه رایج و جدی، به ویژه در بین افراد مسن است.

جالب است بدانید بیشتر بیماران مرکز خدمات پزشکی در منزل مدیکال هوم، بیمارانی مسن دارای شکستگی لگن می باشند.

خیلی ساده بخوام توضیح بدم:

خیلی ساده بخوام تو ابتدای مطلب خدمتتون عرض کنم اینه که بیشتر افراد مسن هنگام زمین خوردن به احتمال زیاد دچار آسیب و یا شکستگی (طبق تجربه ما) میشن. که بهتره واسه اینکه میزان این آسیب که ممکن است خطرزا هم باشه سنجیده بشه!

حتما حواستان باشد!

مواقعی که بیمار زمین میخوره و احساس درد شدید تو ناحیه لگن داره،به هیچ وجه نباید فشار و تکان به قسمت ران پا وارد بشه! تا جایی که میتونین اصلا بیمار رو تکان ندین!

رادیولوژی در منزل مدیکال هوم

کار ما همین خدمات رادیولوژی در منزل هست که یا طبق نظر دکتر یا تجربه ما عکس رادیولوژی از لگن بیمار گرفته میشه.پس جای هیچ گونه نگرانی نیست و میتونین کار رو با خیال راحت به ما بسپارین!

عکس گرفته شده لگن در منزل توسط کارشناس مدیکال هوم

رادیولوژی لگن چیست؟

رادیولوژی لگن، تصویربرداری با اشعه ایکس از قسمت تحتانی بدن در ناحیه بین کمر و استخوان های ران پا می باشد و در این تصویربرداری استخوان ها و مفاصل این ناحیه که آسیب پذیر می باشند قابل مشاهده می شوند.(تصویر بالا)

شکستگی های این ناحیه از شکستگی های مهم بدن می باشد و مهم است که در اسرع وقت تصویربرداری انجام شود.

چرا بهتر است رادیولوژی لگن در منزل انجام شود؟

در مطالب زیر متوجه می شوید که شکستگی لگن انواع متفاوتی دارد که ممکن است در صورت حرکت بیمار بسیار خطرناک باشد چرا که میتواند در صورت شکستگی و حرکت بیمار باعث پاره شدن عروق خونی اصلی ران و اختلال در خونرسانی به سر استخوان ران شود که عوارض آن نکروز یا مرگ سلول های ران میتواند باشد.

پس نیاز است که بیمار به هیچ وجه تکان های اضافه نداشته باشد. خب سوال اینجاست چیجوری پس امکان تشخیص شکستگی در خانه وجود دارد؟

جواب این سوال اینجاست که مدیکال هوم دارای دستگاه های پیشرفته و نیروی کارشناس خبره عکسبرداری یا تصویربرداری از بیمار شما در منزل می باشدو حتما نیاز نیست بیمار را حرکت دهید.

همین طور مدیکال هوم دارای پزشکان متخصص ارتوپد خبره در زمینه ویزیت بیمار و همین طور مشاهده عکس و درمان بیمار می باشد که میتوانید با خیال راحت روند درمان بیمارتان را بما بسپارین!

طریقه انجام رادیولوژی لگن در منزل

رادیولوژی لگن چگونه است؟

فقط در صورتی که قصد انجام خدمات رادیولوژی لگن در منزل را دارین این مطلب مشاهده شود!

دستگاه پیشرفته رادیولوژی پرتابل درمنزل

رادیولوژی لگن در منزل توسط دستگاه های پیشرفته رادیولوژی پرتابل در منزل انجام می شود!

همین طور که در تصویر مشخص است این دستگاه ها کوچک و قابل حمل توسط دست می باشد و وزن سبکی هم دارند و از تکنولوژی های پیشرفته پزشکی برخوردار هستند که در مدیکال هوم قابل استفاده می باشد.

مرحله تصویربرداری از بیمار (درخانه)

جهت انجام تصویربرداری کاست رادیولوژی(صفحه سیاه مانند)در زیر ناحیه لگن قرار میگیرد وبیمار روی ان به صورت خوابیده قرار میگیرد.

اشعه ایکس از بالا(توسط دستگاه رادیولوژی پرتابل) به لگن بیمار تابیده از بدن عبور می کند و بر روی کاست تصویر ثبت می شود. این مراحل تصویربرداری از بیمار در منزل می باشد.

که حداکثر شاید در کل (آماده سازی+تصویربرداری و خروج همکار) 10 دقیقه زمان ببرد

مرحله آماده سازی عکس جهت ارسال (در مرکز)

در مراحل بعدی که در منزل انجام نمی شود تصویر ثبت شده در کاست وارد دستگاهی می شود که عکس گرفته شده را بر روی سیستم کامپیوتر نمایان کند.در انتها پس از ادیت و افزایش وضوح تصویر در کامپیوتر تصویر بر روی کلیشه اصلی تصویربرداری پرینت می شود و برای بیمار ارسال می شود.

دستگاه پرتابل رادیولوژی در منزل مدیکال هوم
دستگاه رادیولوژی پرتابل در منزل

تفسیر عکس رادیولوژی لگن

شکستگی های لگن اغلب در ناحیه مفصل استخوان لگن و ران و همین طور سر استخوان ران اتفاق می افتد. این شکستگی ها اغلب به گونه ای مشخص است، که  تفسیر و تشخیص این شکستگی از روی عکس ها برای افرادی که هیچ پشتوانه علمی ندارند هم کاری راحت است.

مشاهده نوشته
آرتروز زانو: علت‌ها، علائم و راه‌های درمان

 ولی این شکستگی ها دارای انواع مختلفی می باشد  که تشخیص انواع این شکستگی ها و درمان آن بحث تخصصی و مربوط به پزشک متخصص ارتوپد می باشد.

عوارض رادیولوژی لگن

به طور کلی اشعه ایکس دارای ضرر می باشد ولی ضرر آن به قدری نیست که باعث اذیت و عواقب بعدی پس از تصویربرداری شود.

در واقع منفعت آن جهت تشخیص و درمان، بیشتر از ضرر آن می باشد.

نظر من را به عنوان کارشناس رادیولوژی و نویسنده این مطلب را می خواهید میخواهم به شما بگویم نیاز است که عکس گرفته شود و تشخیص ایجاد شود پس لطفا نگران نباشید! هیچ اتفاقی نمی افتد!

هزینه رادیولوژی لگن در منزل

راجب قیمت رادیولوژی لگن در منزل کافیست به این نکته مهم اشاره کنم که این هزینه بسته به تعداد عکس های گرفته شده متفاوت است.

پزشکان بسته به وضعیت بیمار برای بیمار رادیوگرافی لگن می نویسند.برای مثال برای یک سری از بیمارها رادیوگرافی رخ و نیم رخ لگن یا هیپ می نویسند چرا که بیمار عمل کرده و جهت بررسی پروتز عکس نیاز دارد ولی گاهی اوقات جهت معاینات اولیه تنها یک عکس رادیوگرافی رخ  لگن را می نویسد.

پس بسته به نظر پزشک که چند عکس می نویسد هزینه رادیوگرافی از لگن در خانه متفاوت است.

شکستگی لگن چیست؟

شکستگی لگن معمولا به شکستگی بالای استخوان فمور یا همان استخوان ران که بخشی از مفصل لگن(هیپ) را تشکیل می دهد اشاره دارد.

این صدمه به طور اساسی با پیری و پوکی استخوان مرتبط است، اما می‌تواند افرادی از هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد و از عوامل متعددی ناشی شود.

توضیح علمی شکستگی لگن

شکستگی لگن، شکستگی جزئی یا کامل استخوان ران یا فمور است که در قسمت بالای استخوان ران (به اصطلاح پزشکی پروگزیمال استخوان ران) نزدیک به مفصل (گوی کاسه ای) رخ می‌دهد. این یک آسیب جدی است که باعث درد شدید می‌شود و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. بیشتر افراد بالای 60 سال دچار شکستگی لگن می‌شوند زیرا استخوان‌ها با افزایش سن شکننده تر و ضعیف تر می‌شوند. این دسته از افراد حتی ممکن است در اثر یک زمین‌خوردن ساده نیز دچار شکستگی استخوان شوند.

شگستگی لگن در ناحیه سر استخوان ران بیمار مدیکال هوم
تماس با ما
جهت انجام رادیولوژی لگن در منزل میتوانید با شماره زیر تماس بگیرین:

09224523789

انواع شکستگی لگن

انواع شکستگی های لگن در سر ران

1-شکستگی گردن فمور (Femoral Neck)

شکستگی گردن فمور به عنوان یکی از شکستگی‌های رایج در افراد مسن شناخته می‌شود و می‌تواند به عوارض مهمی منجر شود. اغلب نیاز به جراحی دارد.

گردن ناحیه استخوانی است که درست زیر قسمت توپی استخوان ران یا فمور قرار دارد. شکستگی گردن استخوان ران با کمی فاصله از مفصل ران رخ می‌دهد. این نوع شکستگی‌ در میان افراد مسن‌تر شایع است و ممکن است به دلیل ابتلا به پوکی استخوان رخ دهد. این نوع شکستگی ممکن است با عوارض زیادی همراه باشد و باعث اختلال در خون‌رسانی به سر استخوان ران می‌شود.

2-شکستگی اینترتروکانتریک (Intertrochanteric)

این ناحیه کمی دورتر از مفصل ران، در قسمت فوقانی استخوان ران که به سمت بیرون بیرون زده است، قرار دارد.

شکستگی اینترتروکانتریک در میان گردن فمور و تروکانترهای بزرگ و کوچک رخ می‌دهد. این نوع شکستگی پایدارتر از شکستگی گردن فمور است اما همچنان به درمان جراحی نیاز دارد.
این نوع شکستگی خون رسانی به استخوان را قطع نمی کند و ممکن است ترمیم آن آسان تر باشد.
 

 

 

3-شکستگی استرسی

بعضی اوقات نوع دیگری از شکستگی لگن، به نام شکستگی استرسی رخ می‌دهد که ممکن است تشخیص آن از موارد قبلی دشوارتر باشد. در این نوع شکستگی فقط یک ترک مویی در استخوان ران ایجادشده و کل استخوان درگیر نمی‌شود. استفاده زیاد و بیش از حد از مفصل لگن و انجام حرکت‌های تکراری می‌تواند باعث شکستگی استرسی شود.

برای مثال دوندگان ماراتن، ممکن است به دلیل استفاده مکرر از مفصل دچار شکستگی استرسی لگن شوند.

 

شکستگی استرسی در ناحیه لگن با رادیولوژی لگن در منزل قابل تشخیص می باشد
تصویر رادیولوژی شکستگی جزئی یا مو ورداشتن در تصاویر رادیولوژی لگن در منزل مدیکال هوم
تماس با ما
جهت انجام رادیولوژی لگن در منزل میتوانید با شماره زیر تماس بگیرین:

09224523789

علل شکستگی لگن

علل شکستگی لگن معمولا در افراد جوان و افراد مسن متفاوت است. در افراد جوان بیشتر شکستگی‌های لگن در اثر تصادفات، انواع آسیب های حین ورزش یا زمین خوردن های خیلی شدید به وجود می‌آید.

مشاهده نوشته
خارپاشنه: علت‌ها، علائم و راه‌های درمان

در افراد مسن‌تر، شکستگی‌های لگن معمولا به دلیل زمین‌خوردن‌های جزئی (حتی شاید خیلی آرام) یا چرخش‌های ناگهانی ایجاد می‌شود. حتی افراد مبتلا به پوکی استخوان با انجام فعالیت‌های روزمره و عادی مانند پیاده‌روی یا بلند‌شدن از صندلی، نیز ممکن است دچار شکستگی لگن شوند. توضیح: پوکی استخوان، وضعیتی است که باعث متخلل‌شدن بافت استخوانی می‌شود و به همین خاطر استخوان و با کوچکترین ضربه دچار شکستگی می‌شود.

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان به حالتی می گویند که به اندازه ای که سلول های استخوانی می میرند،سلول های جدیدی جایگزین آن ها نمی شود و بافت استخوانی در مجموع ضعیف و شکننده می شود.

چرا پوکی استخوان؟

 در پوکی استخوان، استخوان‌ها ضعیف می شود . و آنها را به شکستگی تمایل‌پذیرتر می‌کند. لگن یکی از مکان‌های رایج برای شکستگی‌های پوکی استخوان است.

سقوط و یا افتادن یا لیز خوردن

سقوطات یکی از عوامل اصلی شکستگی هیپ است، به ویژه در افراد مسن. خطر سقوطات با حذف عوامل خطرناک در محیط و تمرینات تعادل کاهش می‌یابد.

صدمات و  یا آسیب های وارده

حوادث با ضربه‌های شدید مانند تصادفات خودرویی یا صدمات ورزشی می‌توانند به شکستگی هیپ در افرادی از هر سنی منجر شوند.

بیماری‌های پزشکی و عوامل قبلی

برخی بیماری‌های پزشکی مانند سرطان و اختلالات متابولیکی می‌توانند استخوان‌ها را ضعیف کرده و خطر شکستگی هیپ را افزایش دهند.

سن

شکستگی ها در ناحیه لگن در افراد بالای 65 سال شایع تر است.همچنین به علت آنکه استخوان ها در افراد مسن شکننده تر و ضعیف تر است و حرکت و برقراری تعادل در افراد مسن سخت تر می باشد، افزایش سن احتمال شکستگی را بیشتر می کند.

جنسیت

شکستگی لگن در زنان بیش از مردان می باشد و علت آن را می توان کاهش تولید هورمون استروژن و در نتیجه از دست دادن توده استخوانی و پوکی استخوان دانست.

سبک زندگی، داروها

افرادی که کمتر ورزش می کنند و کمتر تحرک دارند بیشتر مستعد شکستگی لگن می باشند،همین طور افراد مسنی که دلیل استفاده از داروها تعادل خود را از دست می دهند.

 

علائم شکستگی لگن

تشخیص دقیق علائم شکستگی هیپ برای تشخیص و درمان به موقع بسیار مهم است. علائم معمول شامل:

  • درد شدید در لگن: بیماران معمولاً درد شدید در منطقه لگن یا شکم تجربه می‌کنند.
  • ناتوانی در تحمل وزن: ناتوانی در ایستادن یا تحمل وزن بر روی پا با علامت مثبتی برای شکستگی لگن است.
  • کوتاهی و چرخش پا: پا مصدوم ممکن است به نظر کوتاهتر بیاید و به سوی خارج یا داخل چرخش کند.
  • تورم و کبودی: تورم و کبودی در اطراف هیپ علائم رایج آسیب می‌باشد.

تشخیص شکستگی لگن

برای تشخیص شکستگی لگن، پزشکان ممکن است از روش‌های مختلفی مانند 

1-رادیولوژی از لگن (در بیمارانی که توانایی حرکت ندارند مدیکال هوم خدمات رادیولوژی در منزل را ارائه می دهد

2-CT SCAN(سیتی اسکن)
3-MRI (ام آر آی) استفاده کنند. این تکنیک‌های تصویربرداری به تعیین نوع و شدت شکستگی کمک می‌کنند.

تماس با ما
جهت انجام رادیولوژی لگن در منزل میتوانید با شماره زیر تماس بگیرین:

09224523789

چه کسانی در معرض شکستگی لگن هستند؟

در صورت ابتلا به پوکی استخوان در معرض خطر شکستگی لگن هستید. سن بالاتر نیز شما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. موارد دیگری که ممکن است خطر شما را افزایش دهد عبارتند از:

  • مصرف زیاد الکل
  • عدم فعالیت بدنی
  • تغذیه نامناسب، از جمله رژیم غذایی کم کلسیم و ویتامین D
  • جنسیت
  • مشکلات بینایی
  • مشکلات فکری مانند زوال عقل
  • مشکلات جسمی
  • داروهایی که باعث تحلیل استخوان می شوند
  • سیگار کشیدن
  • افزایش خطر سقوط، مربوط به شرایطی مانند ضعف، ناتوانی، یا راه رفتن ناپایدار

شکستگی لگن چگونه درمان می شود؟

شکستگی لگن به طور کلی با جراحی درمان می شود. 

جراح شما ممکن است از دستگاه های فلزی(مثلا پروتز) برای تقویت و تثبیت مفصل شما استفاده کند. 

در برخی موارد، آنها ممکن است یک تعویض جزئی یا کامل لگن انجام دهند. نوع ترمیم جراحی به نوع شکستگی لگن بستگی دارد. جراح شما بر اساس شرایط شما بهترین روش را برای شما تعیین خواهد کرد. هدف از درمان تسکین درد است و شما را قادر می سازد تا سطح فعالیت عادی خود را از سر بگیرید.

مشاهده نوشته
5 مورد از شکستگی‌های شایع در سالمندان: علل، علائم و روش‌های پیشگیری
گذاشتن پروتز در ناحیه سر استخوان ران در بیمار دچار شکستگی لگن
تماس با ما
جهت انجام رادیولوژی لگن در منزل میتوانید با شماره زیر تماس بگیرین:

09224523789

استفاده از انواع مختلف پروتز در جراحی لگن

جراحی لگن چگونه انجام می شود؟

میخوام خیلی ساده براتون توضیح بدم که جراحی لگن چیجوری انجام میشود!

به طور کلی جراحی لگن دونوع دارد:

1-جراحی ترمیم مفصل ران

نام دیگر این روش فیکساسیون داخلی یا پینینگ لگن نیز می باشد.
در این روش از میله ها ، پیچ یا صفحات فلزی برای محکم‌کردن استخوان‌ها و نگه‌داشتن آن‌ها در جای خود استفاده می‌کنند. این روش معمولاً در صورتی جواب می دهد که بتوان استخوان‌ها را به درستی ردیف کرد.
 

2-تعویض مفصل ران

شامل تعویض مفصل با قطعات مصنوعی است.

با توجه به نوع آسیب و نوع شکستگی ، ممکن است به تعویض جزئی یا کامل لگن نیاز داشته‌باشید.

در تعویض جزئی لگن، پزشک قسمت فوقانی شکسته استخوان ران را جایگزین می‌کند اما در تعویض کامل هم حفره استابولوم و هم قسمت بالای استخوان ران تعویض می‌شوند. تعویض کامل مفصل ران اغلب زمانی انجام می شود که استخوان‌های شکسته نتوانند به درستی ردیف شوند.

انواع حالت های پروتز زانو
تماس با ما
جهت انجام رادیولوژی لگن در منزل میتوانید با شماره زیر تماس بگیرین:

09224523789

رادیولوژی لگن در منزل همه مناطق تهران

رادیولوژی لگن در منزل در همه مناطق تهران، در کلیه مناطق 22 گانه، با دستگاه پیشرفته رادیولوژی پرتابل و در سریعترین زمان قابل انجام است.

 بیماران عزیز می توانند از شرق تهران، شمال تهران، غرب تهران، جنوب تهران تنها با تماس با مدیکال هوم با کارشناسان ما در تماس بگیرند.

 و در سریعترین زمان در هرکدام از مناطق تهران که قرار دارند خدمات رادیوگرافی لگن در منزل را دریافت نمایند.

رادیولوژی لگن در منزل شمال تهران

در مناطق شمالی تهران،انواع خدمات رادیولوژی لگن به صورت 24 ساعته توسط کادر درمانی مدیکال هوم در سریعترین زمان قابل انجام است.

 

مناطق شمال تهران در رادیولوژی لگن در منزل

تجریش، دربندر، ازگل، اقدسیه، زعفرانیه، اوین، شهرک نفت، چیذر، دارآباد، امام زاده قاسم، ولنجک، جوزستان، شهرک محلاتی، فرمانیه، فرشته، قیطریه می توانند از خدمات رادیولوژی لگن مدیکال هوم استفاده کنند . و همین طور:

 کاشانک، دزاشیب، محمودیه، سوهانک، آجودانیه، جماران، الهیه، باغ فردوس، نیاوران، کامرانیه میتوانند خدمات رادیولوژی لگن را در اسرع وقت توسط کارشناسان موجود در همان مناطق دریافت نمایند.

چرا رادیولوژی در منزل در شمال تهران؟

 خدمات رادیولوژی در منزل مدیکال هوم به دلیل برخی مشکلاتی مانند سختی حرکت برای بیماران مسن و دارای بیماری های مزمن، شلوغی و ترافیک شهری و همچنین برای کسانی که در خانه به خاطر بیماری بستری هستند،قابل ارائه است.

 

رادیولوژی لگن در منزل غرب تهران

در مناطق غربی تهران، خدمات رادیولوژی در منزل توسط کادردرمانی کارشناس موجود در همین مناطق انجام می گیرد.

 

مناطق غربی تهران در رادیولوژی لگن در منزل

 شهرک غرب، سعادت آباد، پونک، صادقیه، ستارخان، جنت آباد، شهرزیبا، تهرانسر،خلیج فارس، شهرک اکباتان، تهران ویلا، شهرک گلستان، شهران می توانند از رادیولوژی لگن مدیکال هوم استفاده کنند. همین طور:

 وردآورد، چیتگر، دهکده المپیک، بلوار فردوس، طرشت، گیشا، آزادی میتوانند خدمات رادیولوژی لگن را در اسرع وقت توسط کارشناسان مدیکال هوم دریافت نمایند.

رادیولوژی لگن در منزل جنوب تهران

مدیکال هوم در کلیه مناطق جنوبی تهران نیز خدمات خود را ارائه می دهد.

 اهالی مناطق جنوبی تهران در

رادیولوژی لگن در منزل

 

امیریه،شاپور،امیربهادر،منیریه،میدان خراسان ،شوش،افسریه،مشیریه،مسعودیه،دروازه غار،اتابک،نازی آباد،یاخچی آباد،خزانه،جوادیه،امام زاده حسن،آذری،فلاح،فردوس،شهرک ولیعصر،یافت آباد،شهرک شریعتی،عبدل آباد،شهرک رسالت،خانی آباد نو،صالح آباد،نعمت آباد،13 آبان،کیان شهر،دولت آباد،شهر ری

میتوانند از خدمات رادیولوژی لگن در منزل مدیکال هوم استفاده کنند.

رادیولوژی لگن در منزل شرق تهران

در مناطق شرقی تهران، خدمات رادیولوژی لگن در منزل در اسرع وقت توسط کادردرمانی مدیکال هوم قابل انجام است.

 مناطق شرقی تهران در رادیولوژی

 لگن در منزل

 

تهرانپارس، پیروزی، دماوند، نبرد، امام حسین، حکیمیه، تهران نو، شمیران نو، نظام آباد، نارمک، هنگام، مجیدیه می توانند از خدمات رادیولوژی مدیکال هوم استفاده کنند. و همین طور:

نیروهوایی، جوادیه، چهارصد دستگاه، پرستار، دولاب، مدائن، تسلیحات میتوانند خدمات رادیولوژی را در اسرع وقت توسط کارشناسان مدیکال هوم دریافت نمایند.

درباره علیرضا غفاری
طراح سایت و برنامه نویس، نویسنده سایت خدمات پزشکی در منزل مدیکال هوم، کارشناس رادیولوژی، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *